Bel ons: (0522) 820380 of mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Werkwijze

In slechts 8 stappen leggen we je uit hoe het hele proces in zijn werkt gaat. De kans bestaat dat jouw persoonlijke situatie een andere aanpak vergt. Dit zullen we dan met je bespreken.

Stap 1:

Jijzelf, of iemand uit je omgeving, meld je aan bij Finta Bewind. Daarna neemt Finta Bewind telefonisch contact met je op om  erachter te komen waar de problemen zitten en hoe ze ontstaan. Met deze informatie wordt een passend plan gemaakt. Uit dit plan komt uiteindelijk een advies waarmee we samen verder kunnen werken.

Stap 2:

Er komt een eerste bezoek van Finta Bewind aan jou en eventueel de persoon die jou aangemeld heeft. Dit bezoek kan gewoon bij jou thuis plaatsvinden. Bij voorkeur binnen 1 week na aanmelding. Tijdens dit gesprek wordt er een intakelijst doorgenomen en ingevuld. Deze lijst krijg je na Stap 1 al vast van ons opgestuurd zodat je eerst kunt inlezen.

Stap 3:

Voor beschermingsbewind dienen enkele documenten gekopieerd te worden en dien je in het bezit te zijn van een uittreksel uit de GBA (Gemeentelijke basis administratie). Deze kun je bij het gemeentehuis in je woonplaats aanvragen.

Stap 4:

Als alle afspraken duidelijk zijn en je hebt vertrouwen in het bouwen aan een nieuwe financieel stabiele toekomst samen met Finta Bewind dan ondertekenen we beiden een passende overeenkomst. 

Stap 5:

Finta Bewind zet het proces in gang. Nadat het beschermingsbewind is uitgesproken door de rechter, of de overeenkomst budgetbeheer is ondertekend door jou, wordt er een rekening geopend bij de ABN-Amro. Je huidige rekening wordt opgezegd. Je nieuwe rekening bestaat uit een een leefgeld rekening en eventueel een spaarrekening. Finta Bewind heeft een beheerrekening.

Stap 6:

Je financiële administratie wordt in kaart gebracht of er wordt een financiële administratie voor je gemaakt. Afhankelijk van de dienst worden verschillende belanghebbenden aangeschreven zoals; werkgevers, uitkeringsinstanties, gemeenten, de belastingdienst, je verhuurder, de energiemaatschappij en eventuele schuldeisers. Bij deze partijen wordt het verzoek neergelegd alle post naar het adres van Finta Bewind te sturen.

Stap 7:

Afhankelijk van de dienst die je afneemt gaan we kijken op welke toeslagen of andere financiële tegemoetkomingen jij recht hebt en waar je nog geen gebruik van maakt. Dit kan soms tientallen tot honderden euro`s per maand bedragen.

Stap 8:

Zodra de rekening is geopend en we samen met jou een budgetplan hebben opgesteld kunnen alle betalingen via de nieuwe rekening lopen. Jij kunt zelf gebruik maken van je leefgeld rekening.

 

Totdat de bankrekening geopend is en de werkgever of uitkerende instantie het inkomen heeft gestort op dit nummer(dit kan 2 maanden duren) blijf je zelf je vaste lasten betalen en je financiële administratie voeren. Natuurlijk kun je bij problemen contact opnemen met Finta Bewind. We zullen er alles aan doen om deze overbruggingsperiode voor je goed te begeleiden en je van advies voorzien.